۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۲۰۷۱۶
حجت الاسلام والمسلمین مدنی خبرداد؛

تحصیل 20 هزار طلبه خواهر در جامعه الزهرا | پذیرش 2300 نفر در سال جدید+ فیلم

تحصیل 20 هزار طلبه خواهر در جامعه الزهرا | پذیرش 2300 نفر در سال جدید+ فیلم
رییس جامعه الزهرا(س) در گزارشی از آخرین وضعیت آموزشی، پژوهشی و تبلیغی این مرکز از تحصیل نزدیک به 20 هزار نفر و پذیرش 2300 نفر در سال تحصیلی جدید خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی بجستانی پیش از ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی 99 – 98 جامعه الزهرا(س) که در سالن بیداری اسلامی این مرکز حوزوی آغاز شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و همچنین عرض خیر مقدم به حاضران در مراسم اظهار داشت: ما در پیش روی خود دو تابلو داریم، یکی تابلوی شکر و سپاس و دیگری تابلوی دعا و تمنا.

رییس جامعه الزهرا(س) افزود: ما غرق در نعمات الهی هستیم و در این مرکز بزرگ حوزوی نیز به برکاتی رسیده ایم از جمله با پذیرش 2300 امسال پذیرای بیش از 20 هزار طلبه در سطوح یک، دو، سه، چهار و دوره عالی هستیم و این البته در کنار مجموعه فاخر دانشکده هدی و مجتمع آموزشی هدی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی خاطرنشان کرد: با عنایت ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) که این مجموعه مفتخر به نام ایشان است، در سال گذشته علی رغم کاهش 53 درصدی بودجه و تحصیل 47 درصد از بودجه ها هیچ یک از فعالیت های جامعه الزهرا(س) متوقف نشد و در تمامی برنامه ها شاهد گسترش بودیم.

وی با اشاره به سیاست مهارت افزایی در جامعه الزهرا(س) یادآور شد: ما سال گذشته برای اولین بار دوره تربیت مدرس را با شش رشته آغاز کردیم که اکنون در حال اجرا است و برای اساتید فعلی نیز به صورت ناپیوسته اجرا می‌ شود، دوره زبان های خارجی نیز راه اندازی شده است؛ همچنین سه دوره تربیت مشاور، سه دوره تربیت محقق، دو دوره تربیت مبلغ پاسخگوی مسائل فقهی و عقیدتی و یک دوره تربیت مبلغ عمومی و دوره تربیت مبلغ دانش آموزشی و تدوین گر متون درسی اجرا شد که تمام این دوره ها حداقل دو ترم تحصیلی است.

رییس جامعه الزهرا(س) عنوان کرد: سال گذشته 720 مبلغ به خارج کشور و نزدیک به 2000 مبلغ به داخل کشور اعزام کردیم ولی در مقابل این تلاش ها هیچگونه پرداختی نداشتیم و در سال گذشته توانستیم پنج رشته تحصیلی را تصویب کنیم و همچنین 14 رشته دیگر در حال تدوین و تصویب است.

وی خاطرنشان ساخت: در سال گذشته 300 کلاس آنلاین در هفته برگزار شد و 619 کلاس آنلاین و آفلاین در بخش غیر حضوری و مجازی دایر بود و همچنین برای تسهیل خدمات به جامعه هدف بیش از 20 سامانه فعال کردیم که از جمله آنها سامانه شمیم برای خدمت رسانی به مبلغان بود یا سامانه اساتید از حضور و غیاب تا انتخاب واحد توسط طلاب خدمت رسانی می‌ کند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که جامعه الزهرا(س) در همایش ها و کنفرانس های مختلف حضور داشته است، گفت: دوره های آموزش کوتاه مدت جامعه الزهرا(س) در بخش ایرانی و بین الملل فعال شده و این مجموعه با برگزاری 62 دوره با حضور ده ها نفر از افراد ایرانی و غیر ایرانی به غیر طلاب افتخار آفرینی کرده و تأثیر گذار بوده است.

وی اضافه کرد: ما پذیرای خانواده شهدای مدافع حرم خارج از کشور و داخل کشور و همچنین پذیرای خواهرانی از دانشجویان کشورهای خلیج فارس در این دوره ها بودیم.

رییس جامعه الزهرا(س) بیان داشت: همچنین جامعه الزهرا(س) سال گذشته در اولین دوره کتاب سال بانوان میزبان بود و توانستیم در این بخش نیز فعالیت چشم گیری داشته باشیم و امسال نیز دوره دوم کتاب سال بانوان برگزار می‌ شود.

 حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به برنامه های جاری و افق های پیش روی جامعه الزهرا(س) خاطرنشان ساخت:  در سال تحصیلی جدید پژوهشگاه جامعه الزهرا(س) با سه پژوهشکده و گروه های مختلف علمی به عنوان ظرفیت فوق العاده برای استفاده از فارغ التحصیلان راه اندازی می‌ شود.

وی با اشاره به این که گام جدید جامعه الزهرا(س) راه اندازی انجمن های علمی طلاب و اساتید است، گفت: در سه بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و تبلیغی راه اندازی می‌ شود که اساتید و فارغ التحصیلان و طلاب مخاطبان آن هستند که از فضای مجازی تا هنرهای تجسمی تا شعر و ادبیات و فقه و اصول و کلام و فلسفه ظرفیت های بالقوه ما را به فعلیت می‌ رساند، همچنین این مجموعه بزرگ در انجام رسالت حوزه در داشتن حوزه و طلبه های انقلابی گام های بزرگی برداشته است.

رییس جامعه الزهرا(س) عنوان کرد: توجه ویژه و جدی جامعه الزهرا(س) به انجام رسالت مهم طلاب و اساتید و همکاران در صحنه فرزند پروری و خانواده و جهاد المرأة است، ایفای نقش مهم همسری و مادری در کنار مسائل آموزشی و پژوهشی مورد توجه قرار می‌ گیرد و به هیچ عنوان فعالیت های علمی و آموزشی تأثیر سوئی در فضای خانواده نگذارد.

وی خاطرنشان ساخت: مسأله تسهیل ازدواج در سال گذشته با برنامه های دقیق و حساب شده شکل گرفت که دو جشن ازدواج بزرگ طلاب را به صورت 100 نفر و 160 نفر داشتیم، از این رو خواهران ما همانطور که اثبات کردند که درخشش در میدان های علمی منافاتی با حجاب و عفاف ندارد باید ثابت کنند که درخشش در جبهه های علمی منافاتی به ایفای نقش همسری و مادری نیز ندارد./1330/ج

تعداد بازدید : 2

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
ارسال نظرات